Enea Basket Junior Poznań po raz pierwszy w historii klubu wywalczyła złote medale w rozgrywkach młodzieżowych. Start Lublin z historycznym srebrem. Moc emocji w meczu o 3 miejsce w którym to po dogrywce GTK Gliwice jednym punktem ogrywa Śląsk Wrocław (udany rewanż za Finał MPP). MVP Turnieju Jan Jakubiak Enea BJ Poznań (wychowanek BT Opalenica)
MVP: Jan Jakubiak
Enea Basket Junior Poznań
Pierwsza Piątka
Tymoteusz Pszczoła – Start Lublin
Wiktor Kempka – Start Lublin
Jakub Andrzejewski – Enea Basket Junior Poznań
Igor Krzych – GTK Gliwice
Jakub Bereszyński -Śląsk Wrocław
mecz o 3 miejsce Śląsk Wrocław – GTK Gliwice 94 : 95 po dg. STATYSTYKI Eval: Aleksander Wiśniewski +33 VIDEO
FINAŁ: Start Lublin- Enea Basket Junior Poznań 70 : 78 STATYSTYKI Eval: Adrian Szajek +21 VIDEO
mecz o 7 miejsce Trefl Sopot – WKK Wrocław 80 : 59 STATYSTYKI Eval: Hubert Łałak +30 VIDEO
mecz o 5 miejsce Gim92 Warszawa – Asseco Arka Gdynia 66 : 71 STATYSTYKI Eval: Bartosz Prokopowicz + 13 VIDEO
Półfinał Śląsk Wrocław – Start Lublin 62 : 63 STATYSTYKI Eval: Tymoteusz Pszczoła +22 VIDEO
Półfinał: GTK Gliwice – Enea Basket Junior Poznań STATYSTYKI Eval: Jan Jakubiak +19 VIDEO
Grupa A
Exact Systems Śląsk Wrocław – Trefl 1LO Sopot 78 : 40 STATYSTYKI Eval: Jakub Bereszyński +22 VIDEO
Enea Basket Junior Poznań – Asseco Arka Gdynia 84 : 56 STATYSTYKI Eval: Jakub Andrzejewski + 21 VIDEO
Trefl 1LO Sopot – Asseco Arka Gdynia 38 : 77 STATYSTYKI Eval: Łukasz Walkowiak +18 VIDEO
Exact Systems Śląsk Wrocław – Enea Basket Junior Poznań 65 : 57 STATYSTYKI Eval : Jakub Bereszyński + 16 VIDEO
Enea Basket Junior Poznań – Trefl 1LO Sopot 81 : 77 STATYSTYKI Eval: Piotr Bobka +27 VIDEO
Asseco Arka Gdynia – Exact Systems Śląsk Wrocław 70 : 67 STATYSTYKI Eval: Łukasz Walkowiak +27 VIDEO
1 Enea Basket Junior Poznań 5 pkt. (+20)
2 Exact Systems Śląsk Wrocław 5 pkt. (+5)
3 Asseco Arka Gdynia 5 pkt ()-25
4 Trefl 1LO Sopot 3 pkt.
Grupa B
GTK Gliwice – Grupa Strategia Gim92 Warszawa 94 : 76 STATYSTYKI Eval: Igor Krzych +23 VIDEO
WKK Wrocław – ALMS Start Lublin 56 : 87 STATYSTYKI Eval: Tymoteusz Pszczołą +24 VIDEO
GTK Gliwice – WKK Wrocław 69 : 50 STATYSTYKI Eval; Miłosz Ziółkowski +27 VIDEO
Grupa Strategia Gim92 Warszawa – ALMS Start Lublin 58 : 69 STATYSTYKI Eval: Tymoteusz Pszczołą + 27 VIDEO
WKK Wrocław – Grupa Strategia Gim92 Warszawa 48 : 63 STATYSTYKI Eval: Adam Świerzyński +27 VIDEO
ALMS Start Lublin – GTK Gliwice 93 : 72 STATYSTYKI Eval: Wiktor Kempka +33 VIDEO
1 ALMS Start Lublin 6 pkt.
2 GTK Gliwice 5 pkt.
3 Grupa Strategia Gim92 Warszawa 4 pkt.
4 WKK Wrocław 3 pkt.
Klasyfikacja Końcowa
1
|
Enea BJ Poznań
trener:Przemysław Szurek
Asystent: Czarek Kurzawski
MP U13 – III miejsce
Wychowankowie;
Kadra Polski (ME)
Brak |
rak15 Iwo Maćkowiak 2003 ME
16 Adrian Szajek 2003
27 Jan Jakubiak 2003
31 Oliwier Bednarek 2003
20 Jakub Andrzejewski
23 Marcin Puchalski
24 Jan Nowicki 2005 ECH
25 Oliwier Szczepański
41 Kacper Koc
2 Iwo Baganc
12 Mateusz Jakubiak
29 Igor Urban 2005 ECH |
|
2
|
Stary Lublin
Trener: Wojciech Paszek
Asystent: Marcin Ciećko
Wychowankowie:
Kadra Polski (ME)
Brak |
33 Tymoteusz Pszczoła 2003
13 Kamil Barnuś 2003
1 Kacper Świtacz 2003
8 Wiktor Kępka 2003
2 Kacper Psujek 2003
20 Jakub Wojciechowski 2003
7 Michał Grzesiak 2004
23 Andrii Cherepanov 2004
12 Jan Wachowicz 2004
10 Bartosz Tyburek 2004
15 Krystian Brzyski 2004
11 Szymon Kirwiel 2005 |
|
3
|
GTK Gliwice
Trener: Marcin Kloziński
asystent:
Wychowankowie:
Kadra Polski ME: –
SMS PZKosz – 1
Brak: |
Igor Krzych 2003 SMS PZKosz
22 Miłosz Ziółkowski 2003
Aleksander Wiśniewski 2003
Aleksander Busz 2004
3 Antoni Marciński 2006
5 Michał Domżoł 2004
6 Filip Maciejewski 2005
14 Samuel Gusławski 2006
16 Mikołaj Pakura 2004
35 Kamil Skrzypczyk 2004
10 Jakub Cisowski 2006
11 Filip Poradzki 2006
33 Łukasz Łaski 2005 |
|
4
|
WKS Śląsk Wrocław
Trener: Jacek krzykała
asystent: Piotr Portas
MP U14 Finał
MPP U19: Mistrz
Wychowankowie: 2
Kadra Polski (ME) :1
Brak: |
6 Wojciech Siembiga 2003 ME (wychowanek)
10 Daniel Soroka 2003
15 Filip Dominiak 2003
7 Mateusz Głodek 2003
8 Kuba Piśla
9 Kacper Jaworski 2005 ECH (wychowanek)
11 Jakub Bereszyński
13 Mikołaj Wojciechowski
2 Bartosz Jadaś
7 Jakub Ozga
3 Jakub Piętkowski
14 Karol Kankowski
4 Filip Kowalczyk |
|
5
|
Asseco Arka Gdynia
Trener: M. Żołnierewicz
asystent: D. Gańko
Wychowankowie
Kadra Polski
Brak: Alan Duda 2003
|
21 Aleksy Janiec 2003
7 Łukasz Walkowiak 2003 ME
20 Bartosz Prokopowicz
9 Szymon Nowicki 2005 ECH (wychowanek)
8 Olgierd Kobiak
15 Tymoteusz Sternicki (wychowanek)
11 Mateusz Samiec 2005 ECH
5 Przemysław Kociszewski,
22 Szymon Kiejzik,
4 Michał Chmurzewski
3 Cezary Zabrocki
13 Antoni Siewruk
|
|
6
|
Gim 92 Warszawa
Trener:Marek Łodyga
Asystent; Marcin Waśkiewicz
U16 Mistrz Polski
Wychowankowie:
Kadra Polski (ME) |
21 Adam Anusewicz, 2003
12 Adam Świerzyński 2003
3 Michał Szymański 2004
20 Maksymilian Szefler 2004
13 Stanisław Kaczmarczyk 2004
2 Kaj Zarzycki 2004
24 Aleksander Żak 2004
17 Kamil Witczak 2004
7 Sebastian Gawin 2004
23 Mateusz Kwiatkowski 2004
4 Jakub Hudak 2004
1 Wiktor Jaworski 2004 |
|
7
|
Trefl Sopot
Trener: M. Łytkowski
Asystent: Janusz Kociołek
PYHH U15 – V miejsce
MP U16 – VIII miejsce
Wychowankowie:
Kadra Polski ME : 1
Brak |
3 Wiktor Jaszczerski 2003 (wychowanek)
24 Hubert Łałak (C) 2003 ME
9 Bartosz Olechnowicz 2003
7 Filip Gurtatowski
13 Miłosz Toczek
20 Janusz Ratowski
1 Piotr Bobka
2 Nikodem Ratkowski
4 Piotr Krzebietke
5 Eryk Adamiec
8 Igor Stolarz 2005 ECH
21 Maciej Nagel 2005 ECH |
|
8 |
WKK Wrocław
Trener: Sebastian Potoczny
Asystent: Tomasz Niedbalski
Wychowankowie:
Kadra Polski (ME)
Kontuzja: M. Wilczek |
11 Jakub Wójcicki 2003
12 Paweł Pietryk, 2003
14 Nikodem Suski 2003
77 Michał Nowak 2003 (wychowanek)
Szymon Kilian 2003 (wychowanek)
1 Damian Mijalski 2004 (wychowanek)
2 Patryk Rosołowski 2004
6 Aleksy Walczak 2005
7 Maciej Zabłocki 2004
20 Maksymilian Karwik 2005
23 Joshua Ashaolu 2004
0 Kamil Kubiak 2004 |
|
..
Były och i achy za Buszem . Szczerze Gliwice bez wzmocnień nie grało gorzej dzień przed przyjazdem wzmocnień ….
Słuszny wątek.
Nazwiska nazwiskami.
Dla mnie złoto wygral trener Poznania.
Jak ktoś nie wie czemu tak uważam to niech obejrzy te mecze jeszcze raz.
P.s nie jestem z Poznania , a z Mazowsza. Nie przepadam za Wlkp ,ale doceniam i szanuje.
A gdzie wyniki ankiety “Kto zdobędzie złoto MP U19?
Ciekawe, ile osób obstawiło Poznań, czy Lublin?
overall po przeciętnym początku całkiem fajnie się to oglądało od piątku
1. zasłużone zwycięstwo Poznania po kilku trudnych porażkach w półfinałach. Grali fajny zespołowy basket, jako jedyni radzili sobie ze strefą, półfinał to majstersztyk. Propsy dla coacha, który zawsze ciekawie się wypowiada do mediów. Pytanie czy w tym ZESPOLE są ludzie do poważnego grania?
2. Takich ludzi widzę w Lublinie (Pszczoła, Kępka, Grzesiak), czy Gliwicach (Busz – świetny ten rzut po step backu, Wiśniewski, Krzych – czasami jeździec bez głowy, ale może taki Musiał v 2.0?)
3. Śląsk pechowo przegrał trzy mecze, choć najwięcej stracił nie faulując w półfinale w końcówce (mieli dwa fauls to give, a pozwolili dograć piłkę do Pszczoły). Bardzo fajny pomysł z daniem piłki Piśli na PG, bo to go tylko rozwija: chłopak z warunkami, rzutem, minięciem i IQ. Miał pecha w meczu o brąz, bo grał fantastycznie. Jak ktoś ma wątpliwości, czy warto z nawet mocnego klubu pójść do jeszcze mocniejszego to tu ma odpowiedź. Śląsk też najmniej straci ważnych zawodników na MP 2023
4. Gliwice – fajnie się pokazała młodzież, mogą namieszać w U17, choć nie wiem jak tam z wysokimi (Maciejewski i Łaski fajne 3&D)
5. O Gdyni było sporo, fajnie pod nieobecność Dudy pokazał się Samiec, wrócił Siewruk. Podtrzymuję, że oni i Sopot to faworyci do medali w U17.
6. W ramach ciekawostki: Niby warunki równe dla wszystkich, ale własna hala jednak robi różnicę. Osobiste Lublina w półfinale 13/13 (Śląsk 8/16), Grzesiak, który przecież rzucać potrafi wszystkie o deskę, nawet komuś jakaś przypadkowa trójka z ośmiu metrów o dechę na koniec akcji wpadła (to nawet trudno rzutem było nazwać) – taka specyfika podwieszanych koszy
I last but not least: dawno nie widziałem turnieju z taką ilością odgwizdanych błędów kroków, szczególnie przy starcie. Momentami się czułem jakbym jakieś mecze młodzików oglądał. Może się mylę, ale oglądając drugą ligę już się raczej takie akcje (a przynajmniej większość) puszcza, a tu sędziowie mocno wzięli to sobie do serca i momentami odnosiłem wrażenie, że byli w tym bardzo niekonsekwentni. Żeby było jasne: całościowo sędziowanie bardzo dobre, nie było jakiegoś wypaczenia wyniku, bardziej zastanawia mnie to podejście do tematu startu z piłką
I znowu to samo… Poznań wygrywa Mistrzostwo U19, ale nie ma ludzi do poważnego grania? Czy oni grali przeciwko dzieciom, czy 17-18 letnim zawodnikom? Spora część chłopaków z Poznania gra w 2 lidze. Mają pierwsze miejsce w grupie. Ale nie nadają się do grania…
Bo eksperci wciąż widzą tylko te same nazwiska. Chociaż, o dziwo, udało się zauważyć parę osób z Lublina! Niesamowite.
Całe szczęście koszykówka to sport zespołowy i jedno, czy dwa nazwiska w zespole nic nie znaczą.
Busz wpychał się raz za razem pod kosz, tracąc piłkę – kilka razy pod rząd, bez refleksji, że przynosi tylko straty.
Inne gwiazdy faulują niesportowo, czy nie trafiają rzutów wolnych w końcowych minutach meczu.
Całe szczęście kibicujemy różnym drużynom i zawodnikom.
Pełna zgoda. Zero refleksji i cały czas swoje ?
Lepsi na papierze to mój ulubiony fragment zaraz po pechowo przegranych trzech meczach??? Tak długo jak takie myślenie i wypisywane złote myśli będą napędzać ego młodych lansowanych kandydatów na graczy w poważnej koszykówce ?to nic się nie zmieni.
Jeszcze raz gratulacje dla Poznania i Lublina.???
Niestety przegranie 3 najważniejszych meczy w sezonie kilkoma punktami, w tym dwóch ostatnich jednym punktem, nie jest sukcesem Śląska, wręcz przeciwnie. Obnażyło tylko spore braki w zespole, czy to w przygotowaniu do turnieju finałowego, czy w psychice zespołu, czy w pracy trenera, który nie był w stanie na gorąco nic “wymyślić”. A jeżeli część zawodników była tak zmęczona sezonem, trzeba było na finał wziąć kogoś innego, może mniej znanego, ale bardziej wypoczętego i z lepszą motywacją do gry?
Ale tam myślenie się nie zmieni, przecież już są pewni, że tracą najmniej ważnych zawodników przed przyszłorocznymi MP 😀
miesiąc wcześniej Poznań przegrał trzy mecze. Wtedy wygrał Śląsk. Taki jest sport. To świadczy, że poziom jest wyrównany i kandydatów do mistrzostwa było kilku. Zresztą na MP Poznań tez przegrał jeden mecz i to właśnie ze Śląskiem. Jeżeli mówić o jakimś zawodzie, to najszybciej wobec WKK, ale i oni na MPP pokonali Poznań. Zespoły z Trójmiasta też powalczyły.
Piśla jako jedyny w Śląsku dawał pewność przy przeprowadzeniu piłki przy agresywnym kryciu – pewnie dlatego Trener dał mu taką role, bo był zmuszony sytuacja na boisku. A wiadomo, ze praca wykonana przy przeprowadzeniu oznacza mniej siły na wejścia, etc. Piśla bardzo przypomina mi Marchewkę i zrobił na mnie najlepsze wrażenie z drużyny Śląska.
Co do Busza mam trochę inne zdanie – 1/15 w półfinale i przypomniał mi się jego mecz chyba jeszcze w barwach Gdyni w MP (chyba Wrocław) kiedy miał podobnie dramatyczna skuteczność i kiedy analogicznie zespół przegrał kluczowy mecz. W kluczowych momentach ze Śląskiem tez byl posyłany na deskę. Zawodnik oczywiście o super parametrach, etc. ale żeby trochę ostudzić głowy porównajmy ile daje zespołowi w porównaniu do Wiśniewskiego.
Troszkę nie rozumiem tej fali negatywnych komentarzy w stronę Śląska. Nie wygrali tych mistrzostw, ale swoje mecze przegrali minimalnie, na pewno nie było wstydu. Nie widziałem, żeby ktoś z zawodników czy sztabu trenerskiego się wypowiadał bez respektu dla przeciwników. To, że tutaj w komentarzach uchodzili za faworytów, to chyba nie ich grzech. Ja na przykład byłem pewny, że jest parę zespołów, które są w stanie pokonać Śląsk.
Fajnie, że w końcu złoty medal zdobył Poznań, bo ciężko pracują na to od lat, parę razy byli blisko, ale zawsze brakowało trochę szczęścia. Przygadując w stronę Śląska, że robi zaciągi, trzeba jednak obiektywnie podkreślić, że Enea to też zespół mocno oparty na wychowankach innych klubów. Jak dla mnie na poziomie juniora czy juniora starszego to całkowicie naturalne, nie wyobrażam sobie wielu graczy w ich macierzystych klubach w tym wieku. Musimy oceniać to tylko w perspektywie tego czy gracz po przyjściu do większego ośrodka faktycznie na tym zyskał i widać u niego progres w grze.
Mnie martwi fakt, o czym już pisałem w 2 dniu turnieju, skuteczność zawodników z rzutów z dystansu. Oprócz paru wyjątków (np. mecz o 3 miejsce) ta skuteczność najczęściej była sporo poniżej 30%. Koszykówka idzie w tą stronę, że jednak to staje się bardzo ważnym elementem i ostatnio parę razy przekonała się o tym dorosła reprezentacja Polski. Nie wiem gdzie leży dokładnie sedno problemu, czy to jest wina szkolenia, czy za mało gracze poświęcają na indywidualne treningi rzutowe. pewnie prawda leży gdzieś pośrodku. Gdzieś czytałem, że w Hiszpanii zachęca się do rzutów spoza trumny w młodszych kategoriach (do U12 czy U13), zaliczając takie trafienie za 3 punkty. To nie jest zły pomysł myślę, można spróbować u nas. Jest ktoś w pionie PZKOSZ, który sie chociaż zastanawia nad takimi sprawami i ewentualnymi zmianami przepisów?
Fajny finał, odmienny niż MPP. Gratulacje dla Poznania. Od kilku lat się dobijali do topki. W 2020 w kadetach IV miejsce, w 2021 w juniorach III, teraz w juniorach starszych mistrz. Lublin wykonał dobrą robotę od roku 2019 i to prawie w nie zmienionym składzie. Gliwice nie obroniły mistrzostwa z przed roku, ale widać że maja potencjał w młodszych rocznikach + Busz.
Śląsk i generalnie Wrocław (bo także WKK) nadal mają potencjalnie najsilniejsze składy w roczniku 2004. udowodniły to przez dwa lata z rzędu.
Czy nadal będzie tak w przyszłym roku to zobaczymy. W tym roku WKK bez Wilczka nie dało rady, Śląsk przegrał minimalnie trzy mecze. Może w przyszłym roku Trójmiasto się przebudzi i będą fajne zawody.
BTW java, czy Kacper zmienił rękę rzucającą?
Tak. Temat generalnie na dłuższa dyskusje, bo on jest teoretycznie leworęczny (pisze lewa), ale ma sprawniejsza prawa (BTW – LeBron tez jest leworęczny 😉 ). Jak był mały to naturalnie szła mu do rzutu prawa, ale pierwszy trener uznał, ze jak jest leworęczny to będzie jego przewaga i na siłę go tak ustawił, wiec koślawił ten rzut przez 10 lat. Próbujemy naprawić, choć pewnie za pozno
Andrzejewski tez zmienił, choć w jego przypadku chodzi o jakieś problemy z nadgarstkiem
No i super !
Gratulacje dla Poznania!!!
Śląsk jak to mówił słusznie komentator – brak rozgrywającego.
Odpadli ,zajęli 4 plac . Pycha bywa zgubna.
Fajnie Lublin i Poznań.
Fajnie,że sędziowie w finale gwizdali to co było na placu i nie dali ponieść się gorącej atmosferze.
Mnóstwo meczów w skali kraju w koszykówce młodzieżowej na styku kończy się ….decyzjami pod gospodarzy.
Tu dziś było uczciwie, było ok .
Jak czytam takie komentarze to odechciewa mi się tu zaglądać. Mogę prosić o rozwiniecie określenia „pycha bywa zgubna”? Jakiś konkret na potwierdzenie tezy? Ktoś się wywyższał? Zawodnicy? Może kibice? Jakieś przykłady, cytaty?
Czasami mam wrażenie, ze wszyscy dookoła czekają aż Śląsk, Gdynia albo Sopot przegrają co się da (tak jak trenerzy w U15 golą cały mecz strefa, żeby sobie zapisać na koncie zwycięstwo ze Śląskiem)
Rozgrywajacy byli, spadli za faule
Na tym polega piękno sportu, że nie zawsze wygrywają faworyci.
Fajnie się czyta jak są pochwały. Jak ktoś ma oddmienne zdanie to już nie można na to patrzeć (?)
Tak -faworyt w tej kategorii- zdobywca Młodzieżowego Pucharu Polski tym razem nie wygrał.
Tak ciesze się,że mój Lublin jest viceMistrzem U19.
Tak od lat czytam portal Zibiego i widzę,że WKS jest silnie zbrojony ( i ma do tego prawo jak kazdy) i mimo to ,że na kazdej pozycji jest zaciąg, z każdej parafii w Polsce , nawet z SMSu Cetniewo to nasi dali radę.
( rozgrywający Piętowski czy Kowalczyk nie spadł za faule- po prostu nie grał zbytnio – a są to rówieśnicy np chłopaków np Gliwic 2006/2005)
cytaty o wielkości są regularnie podawane ( każdy ma prawo pisać co chce i to szanujemy) :
jawa (neoficjalny rzecznik prasowy WKS Sląsk Wrocław na portalu skm basket by ZIBI ) utwierdzał czytelników ,że the best is only WKS …..Na przykład:
says:
16 marca 2022 at 12:44
Sopot nie poradził sobie z obrona Śląska, która jest zdecydowanie nr 1 w Polsce i to bez grania ani minuty strefa (będę to powtarzał do upadłego – niech się inni wzorują, jak można bronić nie idąc na łatwiznę). Nie było praktycznie pół czystej pozycji przez 3,5 kwarty (trzy minuty do końca było 66:26!)
Poznań czy Lublin stosowali inną zmienną obronę i znaleźli się w finale.
Moim zdaniem dzięki leszym decyzjom trenerskim zdobyli złoto i srebro.
Skład na papierze był na korzyść zespołów które uplasowały się na 3 i 4 miejscu.
Na szczęście nasi z Lublina zdobyli viceMistrzsotwo Polski u19
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze Slask był faworytem? Sam mówiłem, ze brakuje Lublina w MPP,a mistrzostwa są nieprzewidywalne ze względu na długa przerwę od U16. Co do obrony – uwazam, ze Slask gra najlepszy defence nie idąc na łatwiznę w postaci strefy, bo trudniej w młodzieżowym baskecie bronić 1 on 1 niż strefa. Jak to jest ta „wielka pycha” to gratuluje podejścia, albo proszę udowodnić, ze to nie prawda. Akurat Poznań był jedynym zespołem, ktory radził sobie ze strefa i zasłużenie zdobył MP, aczkolwiek indywidualnie nazwiska na poważne granie bardziej widzę w Lublinie, czy w Gliwicach. I tak jak pisał PBP – Slask Next year straci chyba najmniej, bo jednego zawodnika robiącego różnice (Siembiga)
(Pietowski nie był zgłoszony do meczu i to bardziej dwójka, a Kowalczyk to rocznik 2006, dał dużo dobrego, ale nie oczekujmy, ze będzie wychodził na plus przy Wisniewskim, Guslawski tez w tym meczu nie był jakimś game changerem; znakomity był Piśla słusznie próbowany na jedynce, pechowo wypadł z meczu przez dwa niesporty)
Dokładnie. Śląsk był zdecydowanym faworytem, po co pisać, że nie był. Byli pewni złotego medalu a skończyli z niczym. Szacun za ich run, ale Gliwice w całym meczu były poprostu lepsze. Śląska niemoc w pierwszej połowie to… nawet nie wiadomo co napisać. Aż nieprawdopodobne.
mentalnie byli ewidentnie w głębokiej …. po sobocie. Fizycznie tez wyglądali źle (to żadne wytłumaczenie, bo pewnie wszyscy odczuwali trudy pięciodniowego turnieju, ale jakby nie patrzeć Wiśniewski czy Busz mieli więcej świeżości; BTW w Śląsku przynajmniej kilku chłopaków ciągnęło na oparach i dwóch prawdopodobnie zakończyło sezon). Szacun za taki come back
BARTOSZ —100% racji
Ludzie, po co jakieś agresywne komentarze. Na spokojnie. Nie było w tych mistrzostwach zdecydowanego faworyta, nie można mówić tu o blamażu żadnej z ekip. W półfinałach zadecydowały szczegóły i forma niektórych z zawodników.
Brawa dla zespołu gospodarzy, bo na nich chyba najmniej ludzi stawiało, a są w finale, myślę, że z szansą na złoto. Moim zdaniem mają tu najbardziej “dorosły” zespół – z 5 najlepszych strzelców drużyny czterech to rocznik 2003. Na dodatek ich lider Pszczoła gra świetnie i w 9 dotąd rozegranych spotkań w MP U19 notuje średni EVAL 30.
ENEA – dla mnie pozytywne zaskoczenie, bo u nich już ten 2003 nie jest wiodący i wczoraj odprawili jednak faworyzowane GTK, z Olkiem Wiśniewskim. GTK jednak ma tu sporo chłopców z rocznika 2006, którzy dużo grali. Na pewno to zaprocentuje w przyszłości i ciekaw jestem na ich występu w tegorocznych MP U17.
Dla Śląska na pewno zawód, ale tu też przewodzą zawodnicy z rocznika 2004, za rok będą zdecydowanym faworytem na pewno.
Liczę dziś na fajne widowisko w obydwu meczach. Powodzenia.
Śląsk był zdecydowanym faworytem w tym roku i brak awansu do finału jest moim zdaniem duża niespodzianką na minus. Tym bardziej, ze Start w tym meczu zagrał po prostu słabo, na słabej skuteczności, z duża ilością strat, dali się zmiażdżyć na własnej tablicy. Śląsk i z Gdynia i z Lublinem miał rzut na zwycięstwo i od teoretycznie najlepszego zespołu w Polsce oczekiwałbym egzekucji choć jednej akcji (ze Startem akcja fajnie zagrana i na pewno lepsza opcja był rzut z półdystansu Wojcechowskiego niż pas na obwód).
Ogólnie oba mecze półfinałowe pokazały, ze pomimo iż to U19, to wciąż zasady koszykówki młodzieżowej obowiązują 😉 – żadna przewaga nie jest bezpieczna i spadek koncentracji jest zabójczy. Szacun dla Enei i Lublina za walkę do końca – tu pewnie duża zasługa Trenerów motywujących chłopaków i szukających rozwiązań.
Gliwice na pewno będę mocne w U17 i ogolnie w kolejnych latach we wszystkich rocznikach, bo poza Śląskiem chyba najbardziej aktywnie ściagają obecnie zawodników i z tego co widać fajnie szkolą (a może lepszym slowem będzie układaja zespoły, bo bądźmy szczerzy tak jak i gdzie indziej – czyli nie jest to zarzut do Gliwic – zawodnicy przychodzą już wyszkoleni z innych ośrodków i ktoś inny wykonał już największa prace).
Lublin !
Lublin !
Lublin !
Brawo !
Śląsk Wrocław tob kolejny zespół który poznał smak porażki z naszymi chłopakami
Tak tylko dwa słowa do znawców i analityków tu przytoczę tylko eksperta jawę . Bez osobistych wycieczek ale trzy lata piszecie o nazwiskach i o tym że lepiej na papierze ale to tamto i zabrakło. Najlepsza obrona w śląsku a prospekty w arce???Ludzie zrozumcie że od mistrzostw wojewódzkich to się naprawdę wiele pozmieniało a wy cały czas te same pierdoły o tych samych często lansowanych gwiazdeczkach, docenianych na płatnych campach się rozpisujecie. Nie widzicie że oprucz lanserów wielu chłopaków wyrosło,ciężko zapiepszało żeby się poprawiać. Wielkie brawa dla Lublina i Poznania ciężka praca popłaca i jutro jest nagroda. ????
Tłumaczenie typu : Bolały kolana, zdziesiatkowani, brak rocznika wiodącego, to sobie mozna pisac w u13. Na u19 to do mnie nie przemawia.
Ludzie o czym my piszemy, nie po to Sopot Gdynia Śląsk Poznań Wkk a teraz Gliwice zabierają
wszystko i wszystkich w miarę lapiących pilke do kosza , aby później się tłumaczyć tak śmiesznymi argumentami!!!! To są mistrzostwa Polski najstarszej kategorii wiekowej. Po to tyle drużyn rozebrali ogolocili i dali “mozliwossc rozwoju” aby się teraz tak tłumaczyć ……..? Ze niby zdziesiatkowany sklad i ten zmęczony ten ekstraklasa może przyjedzie a tamten ma chrypę? Przecież jak to dla niektorych “niewazne mistrzostwa” to po co to cale bicie piany? Mają te drużyny tylu ludzi , ze wstyd : Skuteczność , poziom coraz gorszy . Szczerze 5 lat temu było lepiej .
Lublin Mistrz!
Ciekawe były dziś te mecze i ich rozstrzygnięcia. Śląsk przegrał, ale awansuje z 2 miejsca i trafia na gospodarzy, co w sumie może wyjść im na dobre, bo ja myślę, że jutro na półfinale w zespole GTK pojawi się Olek Wisniewski, który dziś zagrał 13 minut w PLK. Będzie miał siły na 2 mecze weekendowe. Wątpię żeby Gliwice odpuściły szansę na złoto w tej kategorii. Ja uważam, że z Buszem (dziś już grał) i Wiśniewskim GTK to jednak mocniejszy przeciwnik niż Lublin. Oczywiście oddaje gospodarzom, że mają tu fajny zespół z liderem, który robi różnice na boisku. Myślę, że oba mecze półfinałowe będą ciekawymi i wyrównanymi widowiskami. Pozdrawiam
Gdynia vs Śląsk w ostatniej kwarcie to roller caster. Gdynia się obudziła, ale trochę za późno. Mecz przyjemny w oglądaniu.
Drugi mecz w grupie czyli Poznań vs Sopot też zacięty w końcówce.
W drugiej grupie kolejne zwycięstwo Lublina i kolejna porażka zdziesiątkowanego WKK.
dla mnie niespodzianką jest bardzo dobry występ zespołu z Lublina. Do dnia dzise0jszego, w tym roku nie przegrali jeszcze żadnego meczu (w strefie większość meczy kończyli z dorobkiem ponad 100 punktów). Zobaczymy czy dzisiaj podtrzymaja passę w meczu z Gliwicami.
Prawie ta sama drużyna przegrała dosyć wysoko w w 2019 w ćwierćfinałowym meczu z Żakiem Koszalin. W Żaku grał wtedy Siewieruk, ale to chłopak dwa lata młodszy (w młodszych rozgrywkach to jeszcze ma znaczenie). W Lublinie z tego co widzę, to doszło od 2019 trzech graczy Barnuś, Wojciechowski, Czerepanow. Nie jest to więc taka rewolucja jak np. w Śląsku. Swoją drogą to w 2019 Śląsk nie wszedł w kadetach nawet do ćwierćfinałów, a grali tam wtedy Siembiga, Wilczek. To pokazuje dwie drogi jakimi poszły te przykładowe kluby.
W Lublinie gra najwięcej chłopaków z rocznika 2003. Może to jest klucz ich sukcesu, inne kluby postawiły na rocznik 2004, gdyż zmiany roczników zapewniło im większy udział w rozgrywkach krajowych.
Zobaczymy? Tymek Pszczoła też trenuje z ekstraklasa i robi różnicę na boisku. Ale wczoraj Start męczył się z osłabionym Gimem. Ciekawe czy Gliwice zaryzykują granie młodszymi?
tak, trenuje ale odkąd mnie pamięć nie myli to nie opuszczął rozgrywek młodziezowych żadnych
Pęka mydlana bajka Sopotu oj pęka ..
z hukiem . A miało być tak pięknie .
Nazwiska jednak nie grają!!!
Ogólnie wielu obserwatorów twierdzi ,że poziom nie zwala z nóg. A na ich tle ….zaplecze ekstraklasy z Pomorza wygląda w U19 na dziś ….średnio.
Jak tu wabić kolejnych ? Przecież tego nie ma jak ukryć….
Gwiazdy z Gdyni kolejne mistrzostwa obok ..
Nazwiskami można by obdzielić kilka klubów…
Ale tu trzeba też grać w obronie …
Za dużo emocji w tym wpisie.
Nie ma żadnej bańki, w tym roczniku poza Łałakiem Sopot po prostu ma przeciętych graczy, ich wejscie do finału jest dla tych chłopaków sukcesem.
Zdrowia dla wszystkich uczestników MP!!!
Mam przekonanie, że w tym wszystkim zapominamy o kluczowym aspekcie a mianowicie Trenerach i ich umiejętnościach i kompetencjach na budowanie zawodników, ich prowadzenie , rozwój etc. Zaraz pomyślicie no tak ale czasem nie na z czego budować i się zgadzam. Ale czasem jest z czego i się nie buduje. Wymieniamy, że skuteczność taka a nie inna. Wymieniamy, że chłopscy po 205 cm 2 zbiórki itd. Gdzie trenera pytam ……
Mam nadzieje, ze po tym, jak Gliwice dały radę to puszczą Busza i Wiśniewskiego na sobotę/niedziele i zaczną się jakieś emocje, bo na razie dość przeciętnie to wyglada. Momentami oczy bolą, a jak włączyłem w przerwie mecz WKK-Gliwice to przez chwile serio zastanawiałem się, czy przypadkowo nie odpaliłem jakiegoś spotkania kadetów (Krzych akurat siedział na ławce)
A może warto zauważyć, że na finały U19 Gliwice wysłały kadetów 2005/6 i wychodzą z grupy? Grają najmłodszym składem ale poukładaną koszykówkę i to przynosi efekty. Trener reaguje kiedy trzeba i wystarczy.
Roczniki 05 i 06 to juniorzy młodsi a nie kadeci. Ale rzeczywiście młodszymi rocznikami golą starszych rywali! 🙂
I tu wątek o trenerach doskonale pasuje.
Doceniam, bo miałem wątpliwości, czy Krzych i Ziółkowski dadzą radę, ale młodsi dowieźli i to na spokoju (chyba muszę przeanalizować typy na 1/4 U17). Inna sprawa, jak ocenić to co zaprezentowało WKK, gdzie brak Wilczka robi gigantyczna różnice (chyba żaden inny zespół nie jest tak uzależniony od jednego zawodnika)
W finałach chciałbym jednak zobaczyć zespoły w najmocniejszych składach, szczególnie po tym jak ciekawie wyglądał MPP
Co rozwojowo mogą zyskać na tej imprezie Busz i Wiśniewski? No bo że metalowy krążek na tasiemce to wiadomo. A jak juz przyjadą, to pozamiatają i emocji raczej nie będzie…
odwieczne pytanie: czy lepiej trenować z ekstraklasą, czy grać w U19? Jako kibic wolę aby grali
MPP pokazał, że właśnie dzięki temu, że grali były emocje i mecze stały na niezłym poziomie
no i Busz nie pozamiatał. chyba, że calowo GTK ine chciało trafić Śląska w 1/2 😉
co do “zyskiwania”. granie i rywalizacja to podstawa i to granie gdzie trzeba ciężar gry brac na swoje barki. Jakiego zawodnika stworzylibyśmy, jeżeli od juniora nie grałby młodziezowych rozgrywek i trenował by tylko z ekstraklasą czy 1 ligą i grał po kilka minut maks i co oczywiste nie jako pierwszoplanowa postać. Romek uważasz, że powstałby wtedy GRACZ ?
Pozamiatać mogli dwaj zawodnicy a nie jeden. I akurat większy wpływ na drużynę ma ten nieobecny wczoraj. I nie bardzo rozumiem koncepcji Gliwic, bo dołożyli Busza a na boisku było też 3 chłopaków 06 – kalkulowali porażkę czy nie doszacowali rywala?
Odbiję piłeczkę: czy myślisz, że Sochan, który zaliczył mocny debiut w seniorskiej reprezentacji, i prawdopodobnie będzie draftowany, zagra jeszcze w rep. młodzieżowej? I czy taka rywalizacja to dla niego sytuacja rozwojowa?
Co zyska Wiśniewski (03) grając z Poradzkim (06)?
moze zanim odbijesz piłeczkę to odpowiesz
Zadajesz pytanie, czy zawodnik, który tylko trenuje a nie gra meczów będzie graczem? Odpowiedź jest oczywista.
Temat dotyczy wybitnych zawodników w swoich drużynach/kategoriach, którzy wybijają się ponad rówieśników. Żeby nie popadli w stagnację, trzeba im podnosić poprzeczkę i przesuwać o kolejne kategorie w górę. Podkreślam – jednostki wybitne (na naszym podwórku oczywiście).
Trenowanie ze starszymi nie wyklucza grania w swojej kategorii, ale…
Za wybitnego w swoim roczniku uważam Wiśniewskiego. Ciężar gry to on bierze na siebie w 2 lidze (średnio w tym sezonie 36.47 min) i próbuje w extr (śr. 13.34 min). Po co mu granie w U19?
Gdyby został w Poznaniu, jutro grałby w finale, ale czy byłby dziś lepszym zawodnikiem?
ps
koncepcji Gliwic na tym turnieju to zupełnie nie rozumiem?
absolutnie nie uważam, ze powinien zostać w Poznaniu, podobnie, ze powinien trenować z u19 czy 2 ligą. nawet w strefie nie w u19 ale juz finały uważam, ze sa pomocne w rozwoju.
Swoją drogą marzy mi się sytuacja, ze jest przepis, ze klub plk lub 1 ligii musi miec obligatoryjnie ( lub płaci kary) drużyne młodziezową na szczeblu centralnym
“Swoją drogą marzy mi się sytuacja, ze jest przepis, ze klub plk lub 1 ligii musi miec obligatoryjnie ( lub płaci kary) drużyne młodziezową na szczeblu centralnym”
Dobra idea! 🙂 – wzorem piłki nożnej, gdzie kluby ekstraklasowe mają Centralną Ligę Juniorów! Co więcej – jest młodzieżowa liga mistrzów w EU!
@rom pomysł na CLJ w baskecie jest dobry, natomiast logistyka/koszty nie do przejścia, bo jednak Polska to nie Litwa czy była Jugosławia. Stad – słuszny – pomysł na MPP. Wszystko niestety zacz6na się oddolnie, za mało dzieci w ogóle chce uprawiać basket i pózniej idz8e domino. Stad szacun dla wszystkich małych ośrodków i trenerów (do niektórych na pewnym etapie mam uwagi, ale generalnie bez nich nie byłoby tych większych)
nie zrozumieliśmy się. nie chodzi o CLJ tylko o druzyny rezerw złozone z u21 w 2 lidze pzkosz 😉
Szymon Nowicki – asecco – nie jest wychowankiem Gdyni
Prośba do komentujących o pomoc w uzupełnieniu danych w tabelce w drugiej kolumnie
wychowankowie kto
uczestnicy Mistrzostw Europy
no i może bym jeszcze wpisał zeszłoroczne rozgrywki europejskie
ja już nie mogę tyle siedzieć przed ekranem bo oczy już nie takie jak kiedyś ile pamiętam tyle wpisuje
liczę na wasza pomoc macie wiedze
drużyna
Wychowankowie;
Kadra Polski (ME)
Brak na MP z powodu kontuzji
ZiBi – jeżeli ME U18 to te turnieje latem 2021
6 Wojciech Siembiga 2003 ME U18 (wychowanek)
10 Daniel Soroka 2003
15 Filip Dominiak 2003
7 Mateusz Głodek 2003
8 Kuba Piśla 2004 ME
9 Kacper Jaworski (wychowanek) 2005 ME U16
11 Jakub Bereszyński 2004 ME U18
13 Mikołaj Wojciechowski 2004 ME U18
2 Bartosz Jadaś 2004
7 Jakub Ozga 2004
3 Jakub Piętkowski 2005
14 Karol Kankowski 2005
4 Filip Kowalczyk 2006 (brakuje na liście)
ME U16
Sopot – Nagel i Stolarz
Arka – Nowicki i Samiec
Poznań – Nowicki i Urban
U18 musiałbym sprawdzić, ale na pewno Wilczek z WKK i Łałak z Sopotu
z kontuzjowanych w WKK nie gra Mikołaj Kowalczyk (2005), nie wiem co jest z Alanem Dudą z Gdyni
nie wiem jaka jest teraz sytuacja Szymona Palucha (Śląsk) z USA (Nowak również z USA w WKK gra), bo też miał kontuzję
Patryk Dochniak (WKK 2003) kontuzja- w strefie S5.
Mikolaj Kowalczyk (WKK)- kontuzja w strefie S5.
Cztery blow outy… czyżby emocje miały się zacząć dopiero od soboty? Oby nie
I zastanawia mnie, co się stało z Buszem, Wisnieskim i Wilczkiem. Zakładam, ze dwoch pierwszych dostało wolne i Gliwice uznały, ze wygrają bez nich, ale Wilczek jest w składzie, tym bardziej nie wiem o do chodzi (kontuzja?)
Z dobrych informacji wrócił Siewruk (i to jest generalnie jedyne dobry info, jakie można napisać o Gdyni)
Niestety patrząc po pierwszym dniu prawdziwe granie rozpocznie się dopiero od półfinału – ciezko bedzie sie tam przebić komuś poza Śląskiem, Gliwicami, Lublinem i Poznaniem. Zdecydowanie najlepsze wrażenie po dzisiejszym dniu Śląsk i Lublin.
Wilczek podkręcił nogę w meczu 1 ligi i pytanie czy dadzą mu zagrać z Gliwicami.
Wiśniewski i Busz pewnie przyjadą na półfinał (chyba, ze odpuścili tylko mecz z potencjalnie najsłabszym przeciwnikiem). Jak widać i bez nich nie powinno być problemu z awansem.
U17 Sopot ? już w 1/4 MP Koszalin ich sprawdzi …
Bardzo dobrze, niech sprawdzi… Żaki fajnie pokazały się w dwumeczu z Eneą Poznań, więc liczę na Ciekawy pojedynek. Na papierze Sopot wygląda dużo lepiej, ale wiadomo, że decyduje boisko i Koszalin może być czarnym koniem tych rozgrywek U17. Oby były zorganizowane jakieś transmisje z ćwierćfinałów.
Co do U19 to po pierwszych 2 meczach, to chyba tylko teoretycznie ta grupa A wygląda na mocniejszą. Patrząc na te pierwsze mecze, może okazać się, że Śląsk i Enea przejdą do półfinałów grając sporo minut rezerwowymi.
No jest po meczu U17 Żak – Trefl ? – faktycznie Trefl się sprawdził ?. Może sam mecz jakaś rewelacją nie był ale nie bardzo wyglądało żeby Żak mógł realnie zagrozić ?
Pierwszy mecz za nami.
Sopot zdeklasowany przez Śląsk.
Chyba za mały zaciąg był z Cetniewa do Sopotu jeśli aż taka przepaść.
Trzeba zacząć szkolić kiedyś, a nie tylko wyrwij -wklej. ..
Sopot nie poradził sobie z obrona Śląska, która jest zdecydowanie nr 1 w Polsce i to bez grania ani minuty strefa (będę to powtarzał do upadłego – niech się inni wzorują, jak można bronić nie idąc na łatwiznę). Nie było praktycznie pół czystej pozycji przez 3,5 kwarty (trzy minuty do końca było 66:26!)
Z drugiej strony Trefl tez strefy nie postawił (a byłem przekonany, ze to zrobią), wiec szacun, ze nie grali o to aby „jak najniżej przegrać”. I szacun dla kibiców z Sopotu, ze ciągnęli gardła do samego końca
Sopot od początku wyglądał na teoretycznie najsłabszy zespół w grupie, aczkowiek wierze, ze jeszcze zaskoczą. Plus dla mnie są jednym z faworytów do medali w U17
“Sopot nie poradził sobie z obrona Śląska, która jest zdecydowanie nr 1 w Polsce i to bez grania ani minuty strefa (będę to powtarzał do upadłego – niech się inni wzorują, jak można bronić nie idąc na łatwiznę)”
Oglądam March Madness, DUUUUŻO grania strefą! W ataku szybko, agresywnie, dużo grania 1×1, dobrze się to ogląda:) Nie rozumiem tej “łatwizny”?
A Sopot ma po prostu słabych grajków 🙁
W młodzieżowej koszykówce to jest droga na skróty, pod wynik, bo wiadomo, ze skuteczność z dystansu, która jest w tym momencie kluczowa, bywa rożna. Rozwój żaden. Oczywiście pamietam, ze to jest U19, wiec nie będę mocno negował samego pomysłu (bo to co się odwala w młodszych rocznikach to skandal), w końcu chyba wszyscy zawodnicy grają już w drugiej lidze, pokazuje tylko, ze można bardzo dobrze bronić bez strefy i na pewno jest to bardziej rozwojowe
Nie zgadzam się. W USA od 1 kl. szkoły średniej dużo grają strefą. I jest dokładnie odwrotnie jak piszesz – strefa jest wymagająca, dlatego jej pokonanie wymaga dobrego wyszkolenia technicznego i motorycznego ale też uczy kreatywności w ataku. Tam jest po prostu agresywne granie do przodu a nie wszerz boiska.
@Romek – pisząc o rozwoju mam na myśli rozwój w obronie, bo co to za filozofia stać na sztywnych nogach i się w odpowiednim momencie przesuwać? Anegdota uslyszana od trenera drugiej ligi: nie ćwiczyliśmy nigdy strefy ale raz w akcie desperacji postawiliśmy ja na ostatnia kwartę i odrobiliśmy 15 punktow. A trener rywali pochwalił, ze nigdy nie widział tak dobrze postawionej strefy.
Naprawdę minimum IQ, a jak jeszcze ma się ze dwóch wysokich i można tak sporo wybronić, choć moim zdaniem nie tedy droga w baskecie młodzieżowym
I chyba porównanie naszego basketu młodzieżowego do NCAA to chyba nie ten kierunek. Juz bardziej Litwa, gdzie od U16 broni się zoną, ale tam tez w tym wieku zawodnicy są juz technicznie ukształtowani (na pewno bardziej niż u nas)
I jeszcze raz powtórzę: nie mam pretensji, ze w U19 zespoły tak bronią, bardziej doceniam, jak ktoś potrafi grać TOP defence bez strefy, bo to o wiele trudniejsze (i indywidualnie i komunikacyjnie – switche w odpowiednich miejscach, hard show, pomoc ze słabej itp)
Anegdota z 2 ligą to rozumiem z przymrużeniem oka, bo zawodnicy którzy jej nigdy nie grali, nie byliby w stanie utrzymać formacji. Musieli mieć do czynienia w innych klubach lub właśnie młodzieżówce.
Ale w jednym – i chyba najważniejszym – się zgadzamy: najważniejszy jest rozwój indywidualny zawodników, pod każdym względem!
Obrona, obroną, ale przede wszystkim u wszystkich zespołów jest problem z atakiem, a szczególnie z rzutami dystansowymi i stąd też niskie zdobycze punktowe. Wiem, wiem że niska skuteczność to też wypadkowa obrony przeciwników, ale generalnie skuteczność nawet z dobrych pozycji za 3 to jakaś katastrofa u nas.
2 pierwsze mecze z 2 dnia: skuteczność za 3 : Trefl 2/25 (8%!), Arka 6/17 (35%- jeszcze znośnie), Śląsk 4/24 (16%), Enea 3/28 (<10%). Mówimy o graczach w wieku 17-19 lat, rocznikach (2003) draftowanych do NBA w tym roku… Katastrofa
Zgadza się, dziś Trefl do przerwy pięć celnych rzutów… dwa mecze, a Sopot jeszcze z 40 punktow nie wyszedł. Trochę słabo to ofensywnie wyglada, a teraz mecz WKK – Gliwice tez bez szału
Nie wiem czy się starzeje, czy poziom obecnego U19 w porównaniu jeszcze do 1-2 lata wcześniej upadł gdzieś nisko. Fatalna skuteczność za 3, mało zawodników świetnie wyszkolonych technicznie, pchanie piłki w każdej akcji pod basket – Europa już tak nie gra.
Pomijamy w selekcji zawodników z dobrym rzutem i dobrych technicznie bo maja 185 a nie 190cm i są tego efekty. Połowa tych zawodników z takim rzutem nie ma czego szukać niestety w nowoczesnej koszykówce.
Dwie gwiazdy Sopotu z Cetniewa, po półtora roku nauki, po dwóch meczach łącznie 4pkt. Nawet pamiętając że to młodszy rocznik (05) to i tak wstyd. Czego oni tam uczą?!
Przeciwko Asseco Ratowski z Nagelem, chłopy po 205/207cm razem 2 zbiórki?! Pocisnęli…
ciekawy wątek @Tomek Sopot. mam wrażenie, ze w plk mamy inższą średnią wzrostu albo chociaz więcej zawodników ca180. zgadzam się, ze za szybko skreślamy chłopaków poniżej 185/190. jest naprawde sporo utalentowanych i technicznie i rzutowo chlopakow do rozgrywania. czesto są to chłopcy poźnorozwojowi, którzy mając 170/175 w wieku 16 lat są skreślani. mało kto na nich stawia i daje im szanse grania, rozgrywania. Najlepszym przykładem, ze można z takiego gracza zrobić solidną jedynke jest Kajo z Katowic. ide o zkład, ze w każdym województwie przynamniej 1 czy 2 podobnych chłopców zostało zniechęconych do koszykowki. ale nie każdy miał ake jaja jak trenerzy w Katowicach czy trener kadry Polski 2005 – idę o zkład, ze setki razy słyszał rady, zeby nie stawiać na Kaja
i potem nie mamy dobrych jedynek z rzutem tylko armię przecietniaków 185/190, którzy w dorosłym baskecie nie znajdą sobie miejsca na boisku. za słaby technicznie na pozycje 1 i 2 a za mali na 3,4,5
@Rom – trochę odwróciłbym sytuacje i ci chłopcy, co urosną do ok 190 są za słabo ogarnięci technicznie, bo właśnie w młodzikach każą im się bić pod koszami, a piłkę zabierają skrzaty, bo szybko biegają i robią punkty za darmo. Kajo, czy Łałak to fajne przykłady, ale raczej wyjątki z i tak ograniczonymi możliwościami zaistnienia w dorosłym baskecie. Ilu mamy zawodników <180 cm, którzy zaistnieli w koszykówce (pomijam Amerykanów)? I nie zgodzę się, ze jakoś masowo odrzucamy ludzi bez wzrostu. Jak ktoś jest ogarnięty (a ustalmy, ze w wieku 16 lat widać kto z małych jest ogarnięty) to spokojnie do U19 dociągnie
@Jawa. to co piszesz to druga rzecz i faktycznie byc może nawet istotniejsza. obie sprawy mają jednak wspólny mianownik: walka o wynik na poziomie młodzika czy kadeta oraz brak chęci podjęcia ryzyka oraz myslenia długofalowego przez trenerów
tak jak piszesz. w wieku 16 już widać ale u13, u14 czy u15 to jest ten moment kiedy na piłce grają chłopcy, którzy nie są i nie bedą jedynkami tylko są dostarczycielami punktów i bronią wyników. nie rozwijają siebie jako rozgrywajacych ani nie rozwijają kolegów.
u17 będzie dobrym przeglądem “jedynek”. moze po ćwierćfinałąch uda się tam wątek rozwinąć 😉
2005 niskimi stoi (Samiec i Sowiński maja największe perspektywy IMO), do tych co nie grali latem w kadrze jeszcze dodałbym Osińskiego, Pietowskiego (byli już powoływani, tez ludzie z perspektywami) plus paru chłopaków do sprawdzenia (Walczak, Szpakowski, Toczek, teraz zaskoczył Maciejewski)
@Romek – gdyby Pan uważnie śledził to by Pan wiedział że Nagel od dwóch lat już do nie uczy w Cetniewie. A ten pierwszy rok, który tam spędził praktycznie nie trenował bo miał poważne problemy z kolanami. Z Cetniewa w drużynie Sopotu to jest Ratkowski i Stolarz.
Dokładnie! Nie obrona jest problemem, ale słabizna w ataku! Indywidualnie tragedia!
A dziś o 19 Baylor Sochana gra, można porównać poziom…
Dokładnie o tych dwóch zawodnikach SMSu pisałem. Drugi akapit dotyczył parametrów wzrostowych zawodników v zbiórki.
Gdyby połączyć dokonania Ratowskiego i Nagela, to w meczu z Asseco razem zdobyli 1pkt…
@Fan
W drużynie Trefla, w składzie U19 jest 3 zawodników SMSu: Stolarz, Ratowski i Ratkowski.
Ciekawy jestem czy Arka Gdynia, zagra wreszcie na miarę tego jak wygląda na papierze czy faktycznie są mocno overrated.
Mam te same przemyślenia, no bo ile można ? przez to wydaje się, ze grupy są mocno nierówne (Gliwice teoretycznie maja łatwą drogę do półfinału)
poki co przykro patrzeć jak nie radza sobie z Poznaniem. W minut drugiej kwarty run Poznania 20:3. ciekawe czy coś sie zmieni, ale nie sadze. nie widać pomysłu w Asseco i przede wszystkim nie radzą sobie w obronie ze zbiegnięciami
swoją drogą coraz częściej chyba braki chętnych na organizację turniejów 🙁
System jest totalnie do Bani.
PZKOSZ jako organizator Mógłby wreszcie Zorganizować choć FINAŁ .
Kto chce być gospodarzem ?
NIKT
Bo Gospodarz Musi zagwarantować wikt i opierunek dla Iluś Sędziów Hale , Nagrody PLUS jeszcze ugościć Kilku Oficjeli
Ktorzy pobędą a Na Koniec jeszcze poproszą o podbicie delegacji.
PZKOSZ nie jest biedny Związkiem – Sa Sponsorzy są Opłaty coroczne wnoszone przez Kluby
Zasadą Powinno być ,że Mistrzostwo Organizowane jest na Obiektach Poprzedniego MISTRZA
Koszt ponosi PZKOSZ za 15 Osób plus dowolną Liczbę Swoich Oficjeli
PZKOSZ -Sponsoruje Nagrody plus opłaty sędziowskie.
Kluby ,które i tak w 90% utrzymywane są ze skąłdek rodziców PŁACA za Ubezpieczenie i Dojazd, odzywki
O czym tutaj jest ta rozmowa?
Nie było chętnych na organizacje. Ostatecznie zgodził się Lublin. NIE BYŁO CHĘTNYCH – przypominam.
Nie jestem z Lublina, nie mam swoich faworytów, jednak byłbym spokojny o organizacje.
I na koniec…. Lublin niebezpieczny bo? Bo blisko granicy? Bo uchodźcy? Śmieszne argumenty
Rozumiem, ze nie było chętnych, nie rozumiem po co ta emocjonalna wypowiedź. To nie kwestia bezpieczeństwa, a logistyki, bo chociazby we Wrocławiu ekstraklasowa hale przerabiają na miejsca noclegowe. A tu trzeba ugościć drużyny, i jeszcze ewentualnych kibiców. I chciałbym zauważyć, ze nasze wątpliwości podawaliśmy >10 dni temu, gdzie i emocje były na innym poziomie, i miedzy innymi w tym samym czasie przenoszone były chociazby z Rzeszowa młodzieżowe rozgrywki w siatkówkę
Lublin ma fajne hale, ładne miasto wiec let’s enjoy basket
zastanawiam się, czy w obecnej sytuacji Lublin to najlepszy miejsce do rozgrywania pięciodniowego turnieju
Mam bardzo podobne obawy co do tego, czy miejsce rozgrywania finałów MP U19 jest odpowiednie, bezpieczne itp. w związku z wydarzeniami blisko granicy…. Czyżby nie było innej możliwości….?
bezpieczeństwo to jedno (nie uważam, żeby komuś coś groziło, natomiast rozumiem obawy), ale przy tym napływie uchodźców ściąganie i zakwaterowanie tam ośmiu drużyn (po minimum 15 osób) + kibice, gdy być może będą potrzebne nawet hale, żeby ich kwaterować… chyba nie do końca to zostało przemyślane
Losowanko było po ostatnim meczu półfinałów. 🙂
Szybko działamy!